Drip marketing – dlaczego powinieneś z niego korzystać?

Drip marketing to bardzo efektywny sposób docierania do grup docelowych w zautomatyzowany sposób. W polskiej branży marketingowej znany jest także jako marketing kropelkowy, ale nie jest szczególnie popularny. To jednak spory błąd! Drip marketing ma wiele do zaoferowania i może dostarczyć mnóstwa korzyści. Sprawdź, dlaczego warto z niego korzystać!

Czym jest drip marketing?

Drip marketing jest skutecznym sposobem docierania do potencjalnych i obecnych klientów. Opiera się na automatyzacji działań marketingowych, co przekłada się na podtrzymywanie relacji na linii klient–marka. Komunikaty docierają do odbiorców po wykonaniu przez nich konkretnej akcji i odbywają się wedle ustalonych scenariuszy. Może to być na przykład wyrażenie zainteresowania udziałem w konferencji, dołączenie do webinaru, pobranie ebooka czy dodanie zakupów do koszyka. Drip marketing jest podparty targetowaniem, przez co kampanie stają się spersonalizowane i dostosowane do potrzeb konkretnych grup odbiorców. W przypadku narzędzia PushAd można sprawdzać, jak reagują na powiadomienia konkretne grupy odbiorców i modyfikować kampanię wedle potrzeb. Analiza zachowań i dopracowywanie kampanii to klucz do sukcesu.

Jakie korzyści daje drip marketing?

  • Profilowanie użytkowników i spersonalizowane wiadomości – segmentacja użytkowników pozwala na wyodrębnienie grup odbiorców wedle konkretnych cech. To bardzo ważne, ponieważ klienci znajdują się na różnych etapach znajomości z marką i jej ofertą, więc komunikacja nie powinna być uniwersalna
  • Budowanie trwałych relacji z klientami – personalizacja przekazu na podstawie szczegółowych danych o użytkownikach sprawia, że komunikaty są indywidualne, a klienci czują się zaopiekowani, ważni dla marki. Ważne jest też dostosowanie stylu komunikacji do charakterystyki odbiorców, co będzie miało przełożenie na powodzenie kampanii reklamowych.
  • Możliwość planowania działań – drip marketing automation daje możliwość zaplanowania wielu scenariuszy dla różnych segmentów. Pozwala to na sporą oszczędność czasu i środków.
  • Długofalowe efekty – dzięki drip marketingowi można przekazywać komunikaty stopniowo, dostosowując strategię do zachowania odbiorców. Przykładowo – jeśli użytkownik pobrał wersję próbną Twojego programu, możesz mu cyklicznie wysyłać poradniki i wskazówki, jak skutecznie korzystać z narzędzia. Przed końcem subskrypcji możesz przypomnieć o końcu okresu próbnego, a nawet udzielić rabatu. Wszystkie te niewielkie kroki mogą przełożyć się na długą
    i owocną relację z klientem.
  • Subtelne reklamowanie produktów to większa szansa na konwersję. Klienci w dzisiejszych czasach nie lubią nachalnych reklam i przeciętnych kampanii. Drip marketing w delikatny sposób przypomina o produktach i usługach, co jest znacznie bardziej atrakcyjne dla odbiorcy.

Chcesz wiedzieć więcej o drip marketingu? Odwiedź stronę: https://push-ad.com/.